1. 5 Benefits of Writing Poetry

5 Benefits of Writing Poetry

Published on 20 Jun 2019
Child Development

Poetry is a form of literature that utilises rhythmic aspects of language and expressive vocabulary to convey a story or message. Writing poetry is beneficial on an intellectual and personal level.


1. Improves language skills


The process of writing poetry can build vocabulary. Individuals will learn how to incorporate new words when writing and understand their meanings. Poetry writing will expose individuals to literary device such as alliteration, metaphors and personification. Their writing skills will improve and writing essays, reports and emails in the future will become easier. Poetry can also be performed live, also known as a poetry slam. Public speaking skills can be improved as well through performing.

 


2. Sparks creative thinking


Creativity is important when it comes to writing poetry. When someone writes a poem, it forces their brain to come up with creative ways to form sentences to create the structure of a poem. Rhyming is the most common literary device used in poetry. Writers need to be creative in making sure the poem has a flow and the meaning is successfully conveyed.

 


3. Creates self-awareness


Poetry writing helps people discover who they are. It helps individuals stay in tune with their thoughts and feelings. Through writing, a person can find out more about their personality, likes and dislikes; passions and interests. Poetry is also a good way to express opinions on certain issues. If read by others, poetry can help people connect with one another and start conversations.

 

Do not miss your chance of discovering the perfect educational fit for your child! We cordially invite parents from all over Malaysia and beyond to join us at these important events. Register here today!

 

 


4. As a therapeutic activity


The activity of poetry writing is not only healthy for the mind but for the soul as well. Poetry is an outlet to express frustration, anger and negative thoughts in a safe way. Writing is a therapeutic process that can turn a bad day into a good one. When a poem is written, it results in a sense of accomplishment and pride which in turn increases self-confidence.

 


5. Expands world views


Those who are passionate about poetry have a chance to widen their world views. They can draw inspiration from what is going on in the world today and turn them into important poems. This will make the writer understand a certain issue better by seeing it from different perspectives. A person who has wide world views can grow to become more empathetic and tolerant.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

诗歌是一种文学形式,利用语言的韵律特点和富有表现力的词汇来传达一个故事或信息。写诗在智力和个人层面上都有益处。

 

1. 提高语言技能

写诗的过程可以增加词汇量。个人将学会如何在写作时加入新单词并理解它们的含义。写诗将使个人接触到修辞手法,如头韵、隐喻和拟人化。他们的写作技巧将得到提高,未来写作论文、报告和电子邮件会变得更容易。诗歌也可以现场表演,也被称为诗歌朗诵。通过表演,公众演讲技巧也可以得到提高。

 

2. 激发创造性思维

创造性在写诗时非常重要。当某人写一首诗时,它迫使他们的大脑寻找创造性的方式来构建句子,以创造诗的结构。押韵是诗歌中最常见的修辞手法。作者需要在确保诗歌有流畅性和成功传达含义方面具有创造力。

 

3. 塑造自我意识

写诗有助于人们发现自己是谁。它帮助个体保持与他们的思维和情感的联系。通过写作,一个人可以更多地了解自己的个性、喜好和不喜欢;热情和兴趣。诗歌也是表达对某些问题看法的好方式。如果被他人阅读,诗歌可以帮助人们相互联系并开始对话。



不要错过发现最适合您孩子的完美教育机会!我们诚挚邀请来自马来西亚和更远地方的家长们加入我们参加这些重要活动。立即在这里注册!

 

4. 作为一种治疗活动

写诗的活动不仅有益于心灵,也有益于灵魂。诗歌是一种表达挫折、愤怒和负面思维的出口,以安全的方式。写作是一个治疗过程,可以将糟糕的一天变成美好的一天。当一首诗被写出时,会产生成就感和自豪感,从而增强自信心。

 

5. 扩展世界观

 

那些热爱诗歌的人有机会拓宽他们的世界观。他们可以从当今世界发生的事情中汲取灵感,并将其变成重要的诗歌。这将使作家更好地理解某个问题,从不同的角度看待它。拥有广泛世界观的人可以变得更加善解人意和宽容。

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Puisi merupakan satu bentuk sastera yang menggunakan aspek berirama dalam bahasa dan kosa kata yang beremosi untuk menyampaikan sebuah cerita atau mesej. Menulis puisi adalah baik dari segi intelektual dan peribadi.

 

1. Meningkatkan kemahiran bahasa

Proses menulis puisi dapat meningkatkan perbendaharaan kata. Individu akan belajar bagaimana menggabungkan perkataan-perkataan baru ketika menulis dan memahami maknanya. Menulis puisi akan memperkenalkan individu kepada peranti sastera seperti aliterasi, metafora, dan pengpersonifikasi. Kemahiran menulis mereka akan meningkat, dan menulis esei, laporan, dan e-mel di masa depan akan menjadi lebih mudah. Puisi juga boleh dipentaskan secara langsung, juga dikenali sebagai "poetry slam." Kemahiran berucap di hadapan orang ramai juga boleh ditingkatkan melalui pentas ini.

 

2. Memunculkan pemikiran kreatif

Kreativiti adalah penting dalam menulis puisi. Apabila seseorang menulis sebuah puisi, ia memaksa otak mereka mencari cara kreatif untuk membentuk ayat-ayat yang membina struktur puisi. Berima adalah peranti sastera yang paling biasa digunakan dalam puisi. Penulis perlu kreatif dalam memastikan puisi mempunyai aliran dan makna yang berjaya disampaikan.

 

3. Mencipta kesedaran diri

Menulis puisi membantu individu menemui siapa mereka sebenarnya. Ia membantu individu untuk selaras dengan pemikiran dan perasaan mereka. Melalui menulis, seseorang dapat mengetahui lebih banyak tentang personaliti mereka, minat dan tidak minat mereka; hasrat dan minat mereka. Puisi juga merupakan cara yang baik untuk menyuarakan pendapat tentang beberapa isu. Jika dibaca oleh orang lain, puisi dapat membantu orang berhubung satu sama lain dan memulakan perbualan.

 

Jangan lepaskan peluang anda untuk menemui penyelesaian pendidikan yang sempurna untuk anak anda! Kami dengan ikhlas menjemput ibu bapa dari seluruh Malaysia dan sekitarnya untuk bergabung dengan kami dalam acara-acara penting ini. Daftar di sini hari ini!

 

4. Sebagai aktiviti terapeutik

Aktiviti menulis puisi bukan hanya baik untuk minda tetapi juga untuk jiwa. Puisi adalah satu cara untuk meluahkan frustrasi, kemarahan, dan pemikiran negatif dengan cara yang selamat. Menulis adalah proses terapeutik yang dapat mengubah hari yang buruk menjadi baik. Apabila sebuah puisi ditulis, ia menghasilkan rasa pencapaian dan kebanggaan yang pada gilirannya meningkatkan keyakinan diri.

 

5. Meluaskan pandangan dunia

Mereka yang bersemangat tentang puisi mempunyai peluang untuk meluaskan pandangan dunia mereka. Mereka boleh mendapatkan inspirasi dari perkara yang sedang berlaku di dunia hari ini dan mengubahnya menjadi puisi-puisi penting. Ini akan membuat penulis memahami isu tertentu dengan lebih baik dengan melihatnya dari pelbagai perspektif. Seseorang yang mempunyai pandangan dunia yang luas dapat tumbuh menjadi lebih empatik dan toleran.

Our Sponsors